Esküvői DJ árak

Mennyibe kerül egy Esküvő DJ és miért ennyik az esküvői dj árak?

Hogyan alakulnak ki az esküvői dj árak? Több árajánlat kérésnél, de még az ismerősi körömben is gyakran felmerül miért és mi kerül egy esküvői dj fellépésben ilyen sokba?
​Első látásra tényleg úgy tűnhet, hogy ezen az egy napon akarja minden szolgáltató megszedni magát ezért érthető ha a megrendelő szeretné tudni miből áll össze az általa kifizetett összeg. Néhány példán keresztül bemutatom miért ennyibe kerül ez a szolgáltatás.

Először is nézzük meg a költségek oldalát:

Miután megvan az elhatározás, hogy esküvőkön fogsz zenélni, mint dj, a lelkesedésen kívül még pár dologra szükség lesz.
Először is, hogy megfelelő minőséget tudj nyújtani szükség lesz technikára:

  • Megfelelő DJ felszerelés:
    Ma már általában ez egy laptop és egy kontroller (de lehet legalább 2 lejátszó és egy keverő is:) 400.000 Ft (akár ennek többszöröse is, egy legfelső kategóriás pult akár 1,5-2 millió forint is lehet)
  • Hangtechnika: 
    Hangfalak, állványok, mélyládák, kábelek, stb. Ezek összesen használtan 5-600.000 Ft, de könnyen összejöhet az 1 millió is sőt a határ a csillagos ég. ( egy top kategóriás hangfal darabja! 400.000-től indul)
  • ​Fénytechnika, mikrofonok, egyebek:
    Számoljunk nagyjából 300.000 Ft-ot, hidd el könnyen összejön.

Még nem volt egy fellépésed sem, de már befektettél 1.300.000 Ft-ot. A kezdeti időkben nem fognak özönleni hozzád a felkérések, számoljunk az első két évre 25 fellépést.  Ez fellépésenként ~50.000 Ft. Ha ennyiért vállalod el akkor még csak a befektetett költség jött vissza, cserébe két nyáron keresztül nem nagyon volt szabad hétvégéd és a főállásod mellett ( kell az is, jó dolog ha nem halsz éhen) megbeszélésekre jársz a párokhoz, ajánlatokat állítasz össze, készülsz a fellépésekre, zenéket válogatsz stb. Két évet végig dolgoztál, a magánéleted visszaszorult és még mindig csak a pénzednél vagy. Neked megérné? És akkor még az évi 120.000 Ft jogdíjról, a benzinről és az egyéb költségekről (amortizáció, marketing, stb.) nem is beszéltünk.

Ugye Te sem szeretnéd ha az esküvődön ilyen lenne a DJ?

Mennyi munkaidőt kell belefektetni egy esküvőbe?

Sokan úgy gondolják, hogy egy esküvő dj munkája csupán annyi, hogy odamegy 4-5 órán keresztül rakosgatja egymás után a zenéket majd felmarkolja az óriási pénzeket. Levezetem, hogy én mennyit foglalkozok egy esküvői fellépéssel, hány munkaórát teszek bele, hogy a Ti nagy napotokon minden rendben és felejthetetlen legyen. Ne felejtsük el, hogy ez csak a nettó időt jelenti, ezen kívül még sok belefektetett idő és energia kell, hogy vállalkozás normálisan működjön.

Nagyjából időrendi sorrendben az alábbiak szerint alakul munkaidő beosztásom egy 16:00-kor kezdődő esküvővel kapcsolatban, aminél a helyszínen van a ceremónia:

Az esküvő előtt:

  • 1/2 óra az ajánlat megírása
  • legalább 1 óra személyes találkozó, hogy megbeszéljük, mit tudok ajánlani, Ti hogyan képzelitek el (ha a távolság miatt nem tudunk személyesen találkozni és e-mail-ben vagy telefonon egyeztetünk, akkor is minimum ennyi).
  • 1 óra levelezés és egyeztetés egy sikeres foglalás esetén a további részletekkel kapcsolatosan
  • 2 óra az egyeztetett adatok adminisztrálása, a párral és a többi szolgáltatóval történő megbeszélés a nap menetéről
  • 1 óra végső megbeszélés az esküvő előtt 2-3 héttel, részletek pontosítása személyesen, telefonon vagy e-mailben
  • 2 óra felkészülés az esküvőre. Zenék válogatása,  videók és egyéb kérések feltöltése a laptopra. Végső ellenőrzés.

Az esküvő napján:

  • 1/2 óra bepakolása a kocsiba
  • 1-2 óra utazás az esküvő helyszínére 14:00-ra
  • 1 óra kipakolás a kocsiból és a technika összeállítása
  • 1 óra háttérzene a vendégek érkezése alatt
  • 1/2 óra ceremónia hangosítás
  • 1/2 óra átpakolás a vacsora és a tánctér helyszínére, háttérzene a vacsora kezdetéig
  • 2 óra zenei aláfestés a vacsora alatt
  • 7-9 óra zenélés a lakodalomban. Természetesen nem végig táncolnak, hisz vannak egyéb programok is de akkor is van munka. Zenék a játékokhoz, beszédek hangosítása, stb.
  • 1 óra a technika szétszedés és kocsiba pakolása
  • 1-2 óra utazás haza
  • 1/2 óra kipakolás a kocsiból

Ez összesen 22-28 óra ami egy külső szemlélőnek nem látszik. 2017-ben átlagban 150.000 Ft-ot kér el egy esküvői dj és ha leosztjuk akkor 5300-6800 Ft-os órabért ad ki. Ez első hallásra soknak tűnhet (bár egy márkaszerviz 12.000 Ft-os óradíjához sehol sincs), de ebből még közvetlenül lejön az útiköltség, telefon költség és közvetve a fentebb taglalt technika díja. Ezen kívül még több munkaóra és költség is van a mi közvetlenül nem jelenik meg, ilyenek többek közt a weboldal fenntartása, frissítése, marketing, jogdíj, zenék naprakészen tartása, amortizáció, egyebek. (Ezek a 2017-es esküvői dj árak, 2020-ban már akár 180-200.000 Ft sem elrugaszkodott)

Ezek után érthető, hogy aki 40.000 Ft-ért vállal el egy esküvői fellépést, annál a fentebb felsoroltakból több dolog is hibádzik. Egy profi, tapasztalt esküvő dj mindig felkészült, az egész estét teljes odafigyeléssel és józanul vezeti le.

Természetesen vannak rá lehetőségek, hogy olcsóbban ússzuk meg egy jó esküvői dj fellépti díját, hétköznapra általában minden lemezlovas olcsóbban vállalja el az esküvőket. Nálam egy pénteki napra 30%, vasárnaptól csütörtökig pedig akár 50 % kedvezményt is kaphattok. A téli szezonban szintén sokat megtakaríthatunk (október 15-től március 31-ig) akár 50%-os kedvezménnyel tudsz nálam foglalni fellépést.

KAPCSOLAT

Ha árajánlatot szeretnél kérni kérlek írd meg mikor és hol lesz az esküvőtök, a dátumot, a helyszínt és a várható létszámot is.

    Ceremónia hangosításra van igény?

    Időpont: